6 trükk, amivel jókat ehetünk és karcsúak maradhatunk az ünnepek alatt.

Most megosztunk Önnel néhány olyan tippet, amelyek közvetlenül a Szent Esti vacsora és a Szilveszteri íz kavalkád előtt és alatt segítenek a gyomrának megbirkózni „a feladattal”. Szó lesz olyan főzési trükkökről is, amelyekkel még a nehéz ételeket is könnyebbé, diétásabbá tudja varázsolni, anélkül, hogy a vendégek észrevennék a különbséget.

Tipp-trükk 1.:

Az első azonnal alkalmazható trükköm a „nagy zabálások” idejére: minden étkezés előtt 15 perccel igyunk egy nagy pohár almaecetes vizet (3 dl vízben 1-2 evőkanál almaecet). Ez az oldat erősen lúgosítja szervezetünket, így a legintenzívebb, zsírosabb, nehezen emészthető ételek is könnyebbé, befogadhatóbbá válnak gyomrunk számára és könnyebben megemészt mindent ezzel a kis segítséggel.

Tipp-trükk 1.:

Az első azonnal alkalmazható trükköm a „nagy zabálások” idejére: minden étkezés előtt 15 perccel igyunk egy nagy pohár almaecetes vizet (3 dl vízben 1-2 evőkanál almaecet). Ez az oldat erősen lúgosítja szervezetünket, így a legintenzívebb, zsírosabb, nehezen emészthető ételek is könnyebbé, befogadhatóbbá válnak gyomrunk számára és könnyebben megemészt mindent ezzel a kis segítséggel

Tipp-trükk 2.:

Hagyományos fehér vagy félbarna kenyér helyett tegyünk az ünnepi asztalra tönkölybúza lisztből készült kenyeret (akár saját készítésű, akár bolti). A tönkölybúzából készült ételek sokkal könnyebben lebonthatók a szervezetünk számára, ráadásul szintén lúgosítanak, így nem hizlalnak. Nem csak a kenyér jó tönkölybúzából, sütemények, kelt tészták, palacsinta, habarás, bármi készülhet tönköly lisztből, így rengeteg felesleges kalóriától szabadulhatunk meg.

Tipp-trükk 2.:

Hagyományos fehér vagy félbarna kenyér helyett tegyünk az ünnepi asztalra tönkölybúza lisztből készült kenyeret (akár saját készítésű,akár bolti). A tönkölybúzából készült ételek sokkal könnyebben lebonthatók a szervezetünk számára, ráadásul szintén lúgosítanak, így nem hizlalnak. Nem csak a kenyér jó tönkölybúzából, sütemények, kelt tészták, palacsinta, habarás, bármi készülhet tönköly lisztből, így rengeteg felesleges kalóriától szabadulhatunk meg.

Tipp-trükk 3.:

Rizs helyett köretnek használjunk hajdinát. Különlegesebb az íze, ugyanúgy készíthető el, akár párolva, akár főzve, akár zöldségekkel együtt készítve is nagyon finom és kiemelten jó hatással van emésztésünkre.

Tipp-trükk 3.:

Rizs helyett köretnek használjunk hajdinát. Különlegesebb az íze, ugyanúgy készíthető el, akár párolva, akár főzve, akár zöldségekkel együtt készítve is nagyon finom és kiemelten jó hatással van emésztésünkre.

Tipp-trükk 4.:

Túlzott sózás helyett használjunk több zöldfűszert. Az ételek nem a sótól lesznek ízletesebbek, hanem a fűszerektől. A sok só csak rossz szokásként kerül az ételeinkbe, sokszor a fele vagy a negyede is elegendő lenne annak, amit az ételekbe rakunk.

Tipp-trükk 4.:

Túlzott sózás helyett használjunk több zöldfűszert. Az ételek nem a sótól lesznek ízletesebbek, hanem a fűszerektől. A sok só csak rossz szokásként kerül az ételeinkbe, sokszor a fele vagy a negyede is elegendő lenne annak, amit az ételekbe rakunk.

Tipp-trükk 5.:

Legyen az ünnepi asztalon sok-sok zöldség nyers vagy párolt formában. Készítsünk friss káposztasalátát reszelt sárgarépával, hagymával, 1-2 evőkanál almaecettel, zöldpetrezselyemmel, kaporral, oliva olajjal, és ízlés szerint néhány csipet só és cukor keverékével. Nagyon finom a céklás-reteksaláta is. Akár nyersen, akár párolva is hozzátehetjük a retekhez a céklát. Ezt a salátát csak némi sóval, borssal, ízesítjük, nagyon különleges, ízletes dísze az ünnepi asztalnak. Köretként tegyünk az asztalra párolt hüvelyeseket, brokkolit, karfiolt, káposztát a sültek mellé. A hal-félékhez különösen illik a majonézes brokkoli kukoricával, burgonyával és főtt tojással.

Tipp-trükk 5.:

Legyen az ünnepi asztalon sok-sok zöldség nyers vagy párolt formában. Készítsünk friss káposztasalátát reszelt sárgarépával, hagymával, 1-2 evőkanál almaecettel, zöldpetrezselyemmel, kaporral, oliva olajjal, és ízlés szerint néhány csipet só és cukor keverékével. Nagyon finom a céklás-reteksaláta is. Akár nyersen, akár párolva is hozzátehetjük a retekhez a céklát. Ezt a salátát csak némi sóval, borssal, ízesítjük, nagyon különleges, ízletes dísze az ünnepi asztalnak. Köretként tegyünk az asztalra párolt hüvelyeseket, brokkolit, karfiolt, káposztát a sültek mellé. A hal-félékhez különösen illik a majonézes brokkoli kukoricával, burgonyával és főtt tojással.

Tipp-trükk 6.:

Télidőben különösen jót tesz a szervezetünknek a savanyú káposzta, nagyon magas C-vitamin tartalma és sok más hasznos tápanyag, emésztő baktériumok vannak benne, amelyek nagyon sokat tehetnek egészségünkért. Ezért az ünnepi asztalnak elengedhetetlen része akár nyers, akár párolt formában.

Tipp-trükk 6.:

Télidőben különösen jót tesz a szervezetünknek a savanyú káposzta, nagyon magas C-vitamin tartalma és sok más hasznos tápanyag, emésztő baktériumok vannak benne, amelyek nagyon sokat tehetnek egészségünkért. Ezért az ünnepi asztalnak elengedhetetlen része akár nyers, akár párolt formában.

Zárásként újra felhívjuk a figyelmet a fokozott folyadékfogyasztás jelentőségére.

Tudja, hisz sokszor írtuk már: 20 testsúly kilogrammonként 1 liter folyadék minden nap!!!

Nagyon békés, boldog, finomságokkal teli, egészségben gazdag Ünnepeket kívánok Önnek a Meggyógyulsz.com Egészségközpont csapata.

Hasonló bejegyzések


Ossza meg ezt!