Nem a vírus a ludas! A titok a belekben van!

Miről szól ez a cikk?

A következőket:

  • a vírusok szaporodását
  • a vírusok okozta betegségeket
  • hogyan támadnak a vírusok
  • hogyan védhetjük ki természetes módokkal a szaporodásukat
  • plusz egy egészség tipp

A következőket:

  • a vírusok szaporodását
  • a vírusok okozta betegségeket
  • hogyan támadnak a vírusok
  • hogyan védhetjük ki természetes módokkal a szaporodásukat
  • plusz egy egészség tipp

Szervezetünk védekező rendszerének legnagyobb része a belekhez kötődik, ezért olyan fontos odafigyelni beleink állapotára. A túlsavasodás és elsalakosodás megbénítja az immunrendszert és így válunk fogékonyabbá a betegségekre. Tehát nem a vírusok, baktériumok miatt betegszünk meg, hanem azért mert a leterhelt immunrendszer nem képes megbirkózni velük. Ez a rákos sejtekre is igaz, amelyek naponta létrejönnek a testünkben, de csak savas közegben tudnak fejlődni. A betegség csak évekig tartó hibás magatartásnak köszönhetően alakul ki. Amit naponta teszünk, az határozza meg, hogy hogyan és mennyi ideig fogunk élni. Ha nem változtatunk rossz szokásainkon, nem csodálkozhatunk az eredményen. A szervezet fertőzés elleni védekezésének szereplői a természetes védőgátak – ilyen a bőr, a belek és a légutak felszínét borító nyálkahártyák -, illetve az immunrendszer.

Szervezetünk védekező rendszerének legnagyobb része a belekhez kötődik, ezért olyan fontos odafigyelni beleink állapotára. A túlsavasodás és elsalakosodás megbénítja az immunrendszert és így válunk fogékonyabbá a betegségekre. Tehát nem a vírusok, baktériumok miatt betegszünk meg, hanem azért mert a leterhelt immunrendszer nem képes megbirkózni velük. Ez a rákos sejtekre is igaz, amelyek naponta létrejönnek a testünkben, de csak savas közegben tudnak fejlődni. A betegség csak évekig tartó hibás magatartásnak köszönhetően alakul ki. Amit naponta teszünk, az határozza meg, hogy hogyan és mennyi ideig fogunk élni. Ha nem változtatunk rossz szokásainkon, nem csodálkozhatunk az eredményen. A szervezet fertőzés elleni védekezésének szereplői a természetes védőgátak – ilyen a bőr, a belek és a légutak felszínét borító nyálkahártyák -, illetve az immunrendszer.

Kórokozók – és ezen belül veszélyes vírusok – mindig voltak, vannak és lesznek. Önmagunk erősítése az egyetlen mód, hogy ellenálljunk folyamatos “támadásuknak”. A veszély támasztotta kihívásokhoz nekünk kell alkalmazkodnunk élet- és szemléletmód váltással. Nincs más út. Nincs kerülőút. Tehát ha immunrendszerünk megfelelően védett, illetve meg támogatjuk természetes alapanyagú készítményekkel, akkor minden támadást kivéd! Vírusok mindig is voltak és lesznek, de csak rajtunk múlik, hogy “lerohannak” e vagy sem!
Kórokozók – és ezen belül veszélyes vírusok – mindig voltak, vannak és lesznek. Önmagunk erősítése az egyetlen mód, hogy ellenálljunk folyamatos “támadásuknak”. A veszély támasztotta kihívásokhoz nekünk kell alkalmazkodnunk élet- és szemléletmód váltással. Nincs más út. Nincs kerülőút. Tehát ha immunrendszerünk megfelelően védett, illetve meg támogatjuk természetes alapanyagú készítményekkel, akkor minden támadást kivéd! Vírusok mindig is voltak és lesznek, de csak rajtunk múlik, hogy “lerohannak” e vagy sem!

Vírus okozta betegségek:

    • Influenza
    • Herpesz
    • Májgyulladás (Hepatitis)
    • Vírusos hasmenés/hányás
    • Himlő
    • Szemölcs
    • Agyhártyagyulladás
    • Ebola
    • Fekete himlő
    • Hastífusz
    • Humán papillomavírus
    • Kolera
    • Lepra
    • stb.

Vírus okozta betegségek:

    • Influenza
    • Herpesz
    • Májgyulladás (Hepatitis)
    • Vírusos hasmenés/hányás
    • Himlő
    • Szemölcs
    • Agyhártyagyulladás
    • Ebola
    • Fekete himlő
    • Hastífusz
    • Humán papillomavírus
    • Kolera
    • Lepra
    • stb.

Hogyan támadnak a vírusok?

Ha a szervezet immunrendszere meggyengül, vagy ha a kórokozók száma és aktivitása meghalad egy bizonyos szintet, akkor elszaporodnak a testben. A fertőzések száma és fajtája végtelen: minden testrészünket, szervünket számtalan típusú kórokozó megtámadhatja, a következmények is nagyon színesek lehetnek, a tünetek ráadásul gyakran hasonlítanak egymásra. A vírus olyan kórokozó, amely nem képes önállóan szaporodni, ehhez élő sejtre van szüksége, vagyis ránk!

Mit tehetünk?

Hogyan védekezhetünk a vírusok ellen?

Hogyan támadnak a vírusok?

Ha a szervezet immunrendszere meggyengül, vagy ha a kórokozók száma és aktivitása meghalad egy bizonyos szintet, akkor elszaporodnak a testben. A fertőzések száma és fajtája végtelen: minden testrészünket, szervünket számtalan típusú kórokozó megtámadhatja, a következmények is nagyon színesek lehetnek, a tünetek ráadásul gyakran hasonlítanak egymásra. A vírus olyan kórokozó, amely nem képes önállóan szaporodni, ehhez élő sejtre van szüksége, vagyis ránk!

Mit tehetünk?

Hogyan védekezhetünk a vírusok ellen?

1. HIGIÉNÉ

“El a kezekkel a szájtól!” főleg a tömegközlekedési eszközök és gyakran használt eszközök kapcsán A sűrűn látogatott helyeket érdemes elkerülni Hasznos a gyakoribb kézmosás, a törölköző helyett az egyszer használatos papírtörlő, orrfúvásra a papír zsebkendő használata.

1. HIGIÉNÉ

“El a kezekkel a szájtól!” főleg a tömegközlekedési eszközök és gyakran használt eszközök kapcsán A sűrűn látogatott helyeket érdemes elkerülni Hasznos a gyakoribb kézmosás, a törölköző helyett az egyszer használatos papírtörlő, orrfúvásra a papír zsebkendő használata.

2. TÁPLÁLKOZÁS

Fontos a minél több nyers, friss és idénynek megfelelően választott zöldség és gyümölcs fogyasztása. Különösen hasznosak a cékla, a hagymafélék, a torma, a csicsóka, a káposzta, a fekete retek, a sütőtök, zeller, a gabonacsírák és a gabonafélék, az olajos magvaka színanyagot tartalmazó gyümölcsök (áfonya, homoktövis, fekete ribiszke) fogyasztása.

2. TÁPLÁLKOZÁS

Fontos a minél több nyers, friss és idénynek megfelelően választott zöldség és gyümölcs fogyasztása. Különösen hasznosak a cékla, a hagymafélék, a torma, a csicsóka, a káposzta, a fekete retek, a sütőtök, zeller, a gabonacsírák és a gabonafélék, az olajos magvaka színanyagot tartalmazó gyümölcsök (áfonya, homoktövis, fekete ribiszke) fogyasztása.

3. FOLYADÉKFOGYASZTÁS

Figyeljünk a bő folyadékfogyasztásra, amely lehetőleg tiszta (szűrt) vizet vagy teát, legfőképpen gyógyteát jelentsen. A minőség javításán túl, a mennyiség meghatározásakor 20 testtömeg-kilogrammonként 1 literrel számoljunk.

3. FOLYADÉKFOGYASZTÁS

Figyeljünk a bő folyadékfogyasztásra, amely lehetőleg tiszta (szűrt) vizet vagy teát, legfőképpen gyógyteát jelentsen. A minőség javításán túl, a mennyiség meghatározásakor 20 testtömeg-kilogrammonként 1 literrel számoljunk.

4. TESTMOZGÁS

A testedzés csak akkor ér valamit, ha rendszeres (legalább 3-4 alkalommal a héten, kb. 25-30 percben) Ne hagyjuk ki a szauna és a hideg-meleg váltófürdő jótékony, immunrendszert is kondicionáló hatását A tiszta, friss levegő és napfény éppen olyan fontos, mint a tiszta víz. Menjünk ki a szabadba, a tiszta levegőjű helyekre, és rendszeresen szellőztessünk

4. TESTMOZGÁS

A testedzés csak akkor ér valamit, ha rendszeres (legalább 3-4 alkalommal a héten, kb. 25-30 percben) Ne hagyjuk ki a szauna és a hideg-meleg váltófürdő jótékony, immunrendszert is kondicionáló hatását A tiszta, friss levegő és napfény éppen olyan fontos, mint a tiszta víz. Menjünk ki a szabadba, a tiszta levegőjű helyekre, és rendszeresen szellőztessünk.

5. PIHENÉS, ALVÁS, RELAXÁLÁS

Törekedjünk arra, hogy éjfél előtt minél előbb ágyba kerüljünk, és átaludjuk a szükséges 8 órát Ha tehetjük, napközben is pihenjünk akkor, amikor fáradtságot érzünk vagy a szervezetünk álmossággal jelzi a pihenés szükségességét.

5. PIHENÉS, ALVÁS, RELAXÁLÁS

Törekedjünk arra, hogy éjfél előtt minél előbb ágyba kerüljünk, és átaludjuk a szükséges 8 órát. Ha tehetjük, napközben is pihenjünk akkor, amikor fáradtságot érzünk vagy a szervezetünk álmossággal jelzi a pihenés szükségességét.

Plusz egy tipp:

A táplálék kiegészítők közül a természetes formához legközelebb álló készítményt érdemes választanunk, melyek 100%-ig felszívódnak, és nincs bennük adalékanyag!

Szerző: Dr. Kacsó Kornélia

Felhasznált irodalom: http://www.naturwell.hu/files/H1N1.pdf