Az előző Egészségpercekben elárultuk Önnek, hogy a szénhidrátok nem mumusok, hanem létfontosságúak a szervezetünk számára. Ebben a cikkben abban segítünk, hogy Ön tisztában legyen napi valós szénhidrát szükségletével és azzal, hogyan tudja ezt a legegészségesebben felvenni.

Ehhez Önnek fontos tudnia, hogy ha az étrendjéből tartósan hiányzik a szénhidrát, az az izomzat lebontásához és a só-víz háztartás egyensúlyának felborulásához vezet.

A cikk tartalmát (amely a Menedzserklinika Egészségpercek rovatban hangzott el az Fm90 Campus Rádióban) meg is hallgathatja YouTube csatornánkon, az alábbi képre kattintva, vagy tovább olvashatja a kép után.

A jó anyagcsere fenntartásához legalább 100-140 gramm szénhidrát bevitele szükséges naponta. A felnőttek energiaszükségletének mintegy 55-60 százalékát célszerű szénhidráttal fedezni, de emellett a cukorfogyasztás nem haladhatja meg a kalóriabevitel 10 százalékát.

Jó-jó! De az ember napközben nem szaladgál kalóriatáblázattal és konyhamérleggel a táskájában. Jó hír, hogy erre nincs is szűkség. Ennél jóval egyszerűbben is elkerülhetjük a túlzott vagy túlcsökkentett szénhidrátbevitelt és az ezzel járó betegségeket vagy elhízást.

 

A titok pedig a következő 3+1 trükkben rejlik:

  1. trükk: Legalább 3-szor, de inkább 5-ször étkezzünk minden nap. Ebből 3 alkalom főétkezés legyen és két kisebb falatozás is férjen bele az időbeosztásunkba. Tehát lehetőleg 3-4 óránként feltétlenül együnk valamit! Többször kevesebbet, így kisebb az esélye a túlevésnek.

 

 

2. trükk: Minden étkezésünk tartalmazzon zöldséget vagy gyümölcsöt és fehérjét egyaránt! Ez nagyon fontos, hisz a gyorsan felszívódó természetes cukrok emésztését lassíthatjuk rostok, fehérjék és zsírok egyidejű fogyasztásával. Ezáltal egyenletesebb lesz a bevitt tápanyag feldolgozása és fokozatos lesz az energiafelhasználás is. 

Még a főétkezések közötti nassolásokat is könnyen megúszhatjuk egy kis aszalt gyümölcs, mogyoró, mandula elrágcsálásával, vagy egy gyümölcsös joghurttal. Ezek mind tartalmazzák az összes fontos tápanyagfajtát ahhoz, hogy ne vigyük túlzásba egyik bevitelét sem, mégis csökkenjen az éhség vagy fáradtság.Summa summarum a szénhidrátokra szüksége van a szervezetnek és nem attól hízunk el, hogy szénhidrátokat fogyasztunk, hanem attól, hogy túlzásba visszük a cukorbevitelt.

3. trükk: A főétkezéseinknél a tányérunkon lévő ételek aránya mindig a következő legyen: a tényár negyedét foglalják el a fehérjeforrások, mint a hús, tojás, sajt, tofu. A tányér másik negyedére kerüljenek gabonafélék, tészta vagy burgonya. És a maradék féltányéron zöldségek, gyümölcsök foglaljanak helyet friss és párolt, esetleg savanyított formában. Kerüljük a cukrozott befőtteket. Ha minden főétkezésénél betartjuk ezt az arányt, akkor nyugodtak lehetünk, hogy a lehető legideálisabb tápanyagbeviteli arányt választottuk magunknak.

+1 trükk: Ha pedig étteremben eszünk és nem mi határozzuk meg, miből mennyi van a tányéron, akkor legyen annyi önuralmunk, hogy az étkezés alatt betartjuk az arányokat és mindenből csak annyit eszünk meg, amennyi a javasolt arányhoz szüksége

Figyelje az FM90 Campus Rádió műsorát (akár online is), ahol naponta hallhat egy szuper aktuális egészségtippet!

Mikor?

  • Reggel 8 órás hírek előtt,
  •  délután 1 órás hírek előtt
  • és fél 5-ös hírek után.

Egészségpercek rovatunkról nem marad le, ha feliratkozik YouTube csatornánkra ide kattintva.

 

Az egészségtelen táplálkozás nyomot hagy a szervezetben.

Kivizsgálásunk során semmi nem marad titokban!

Fájdalommentes vizsgálatainkról ITT mindent megtudhat.

Forduljon hozzánk bizalommal!

Foglalja le időpontját telefonon: +36 20/279 14 76 

Vagy írjon nekünk: info@menedzserklinika.hu

Az egészséges, boldog élet Önnek is jár!

 

Hasonló bejegyzések


Ossza meg ezt!