Az Egészségpercek előző részeiben sok szó esett a huszonegyedik századi élelmiszer-mumus listáról, melynek nagyrésze nem is annyira szörnyű, mint azt a városi legendák mesélik.

Épp ilyen meg nem értett anyag a koffein is. Rossz adagolás, gyenge minőség és helytelen felhasználás esetén valóban okozhat problémákat, de alapvetően a koffein egyáltalán nem mumus. Sőt, nagyon is hasznunkra válhat, ha helyesen alkalmazzuk!

A cikk tartalmát (amely a Menedzserklinika Egészségpercek rovatban hangzott el az Fm90 Campus Rádióban) meg is hallgathatja YouTube csatornánkon, az alábbi képre kattintva, vagy tovább olvashatja a kép után.

Mit értünk rossz adagolás, gyenge minőség és helytelen felhasználás alatt?

Például azt, amikor a kevés alvást rendre túlzott kávé-, energiaital-, esetleg kólafogyasztással próbáljuk ellensúlyozni. Semmi értelme, hisz a nagyobb dózisú koffein is csak rövid időre pörgeti fel a keringést. Valódi éberséget nem okoz, az agy igazi felfrissülését nem segíti!

 

Ráadásul nagyon könnyen hozzászokik a szervezet. Tehát, ha gyakran választjuk ezt a hibás megoldást, egyre nagyobb dózisra és egyre sűrűbben lesz szükségünk ahhoz, hogy becsaphassuk az agyunkat és frissnek érezzük magunkat akárcsak 1-2 órára is. A másik remek példa a rossz minőség– helytelen felhasználás esetére, amikor az olcsó, ízfokozókkal és helyettesítő anyagokkal megspékelt 3 in 1-bent vagy capuccino port használunk minőségi őrölt kávébab-főzet helyett.

 

Lehet, hogy a koffeintartalma alacsonyabb lesz, de a felesleges károsanyag-mennyiség annál több. Összességében sokkal többet érünk egy kis adag minőségi presszókávéval, amelyet tejjel, tejhabbal ízesíthetünk.

A minőség, az időzítés és az adagolás a kulcs a koffein jótékony hatásának kiaknázásához.

Mikor hasznos a koffein?

Amikor ténylegesen fokozni akarjuk a vérkeringésünket.

Például egy bőséges reggeli után, hogy a hirtelen felszívódó szénhidrátok ne álmosítsanak vissza minket. Ekkor bátran igyunk egy kis adag friss, finom kávét és máris indulhat a nap. Ezzel csak rásegítünk az emésztésre, de nem csapjuk be a szervezetünket. Ugyanezt megtehetjük ebéd után. Vagy esetleg edzés előtt, hogy jobban alágyújtsunk az agy-izom kapcsolatnak.

Fontos, hogy soha ne igyunk kávét, kólát, energiaitalt éhgyomorra!!! Az üres gyomornak ugyanis ezen italok savassága nagyon nagy ellensége. Egyenes út lehet a reflux és gyomorfekély gyötrelmes állapotához.

A következő részben megtudhatja melyek a legegészségesebb koffeinforrások, hisz nem csak a kávéé a világ! Számos finom és egészséges frissítő, serkentő anyag van még a tarsolyunkban!

Figyelje az FM90 Campus Rádió műsorát (akár online is), ahol naponta hallhat egy szuper aktuális egészségtippet!

Mikor?

  • Reggel 8 órás hírek előtt,
  •  délután 1 órás hírek előtt
  • és fél 5-ös hírek után.

Egészségpercek rovatunkról nem marad le, ha feliratkozik YouTube csatornánkra ide kattintva.

 

Ön egészségesen táplálkozik?

Akár igen, akár nem, az biztos, hogy a táplálkozás nyomot hagy a szervezetben.

Kivizsgálásunk során semmi nem marad titokban!

Fájdalommentes vizsgálatainkról ITT mindent megtudhat.

Forduljon hozzánk bizalommal!

Foglalja le időpontját telefonon: +36 20/279 14 76 

Vagy írjon nekünk: info@menedzserklinika.hu

Az egészséges, boldog élet Önnek is jár!

 

Hasonló bejegyzések


Ossza meg ezt!