Finomított szénhidrátok


cukor diabetes diagnosztika kezelés cukor cukorbetegség 2 típusú fázissal subcompensation kezelés

Így tudod csökkenteni a finomított szénhidrátbeviteled Melyek a finomított szénhidrátok? Kezdésként fontos leszögezni, hogy nem minden szénhidrát ugyanolyan.

Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre!

A szénhidrátok fontos energiaforrások: biztosítják a tested működéséhez szükséges energiát, amire például egy mozgalmas napon vagy egy nehéz edzés során szükséged van. Egyszerű szénhidrátok Finomított gabonaféléket és egyszerű molekuláris struktúrájú cukrokat nem szabad nagy mennyiségben fogyasztani kivéve, ha egy kemény edzés után szeretnéd visszatölteni a glikogén raktárakat. A fehér liszt a finomított gabonafélék közé tartozik és a legtöbb péksütemény fehér kenyér, pogácsailletve tésztafélék, amiket a boltok polcain megtalálunk, ebből a lisztből készülnek.

A finomított szénhidrátokat egyszerű szénhidrátnak vagy feldolgozott szénhidrátnak is szokás nevezni.

dermatitis a lábak cukorbetegség teljes vérkép cukor

Mivel a feldolgozás során a fontos tápanyagok egy része elvész, így a feldolgozott szénhidrát forrásokban általában kevesebb vitamin, ásványi anyag és rost található, mint a kevésbé feldolgozott élelmiszerekben. A feldolgozott szénhidrátokat szervezetünk sokkal gyorsabban emészti meg. Ez ahhoz vezet, hogy a vércukorszint és az inzulinszint hirtelen megugrik, majd visszaesik, amely rövid időn belül éhséget okozhat, és növelheti az inzulinrezisztencia kockázatát.

cukorbetegség és banán bno kódok cukorbetegség

A szervezetnek hosszabb ideig finomított szénhidrátok megemészteni őket, így lassú, konzisztens vércukorszint emelkedést okoznak. Mivel hosszabb ideig tart az emésztésük, sokkal tovább fog tartani a kellemes jóllakottság érzés. További előnye a komplex szénhidrát forrásoknak, hogy vitamin- ásványianyag- és rosttartalmuk magasabb, mint a feldolgozott élelmiszereknek. A teljes kiőrlésű gabonafélék, a bab, a burgonya és a rizs, az összetett szénhidrátok közé sorolható.

Valóban egészségtelenek a finomított szénhidrátok?

  1. Jó és rossz szénhidrátok - hogy döntsünk helyesen?
  2. Manapság a szénhidrátok kérdése nagyon ellentmondásos.

A finomított szénhidrát fogyasztás és krónikus betegségek kialakulásának kockázat finomított szénhidrátok között összefüggés található. Szuboptimális energiaforrások Egy példával szemléltetve, amikor finomított szénhidrátokat fogyasztasz, az lényegében olyan, mintha rossz típusú benzinnel tankolnád az autódat.

Miért nem jó a finomított szénhidrát? A szénhidrátok, csakúgy, mint a zsírok, gyakran egyetlen kategóriába tartoznak, és egészségtelennek minősülnek. Az az igazság, hogy nem minden szénhidrátot szabad így kezelni, és fontos megérteni a szénhidrátot tartalmazó ételek közötti különbségeket. A teljes gyümölcsöt, zöldséget és gabonát minőségi ételnek tekintik, mivel tele vannak antioxidánsokkal, vitaminokkal, ásványi anyagokkal és rostokkal.

Ha drágám a cukorbetegség kezelésében vagy, és gyors energiaellátásra van szükséged a megfelelő teljesítmény eléréséhez, akkor a finomított szénhidrátok például a dextróz ideálisak lehetnek számodra. Viszont, abban az esetben, ha hosszú edzéseken vagy versenyeken kell kiemelkedő teljesítményt nyújtani, a lassabban felszívódó, összetett szénhidrátokat érdemes előnyben részesíteni.

nephropathia diabetes kezelés oncology mell diabetes kezelésére

Alacsonyabb tápanyagtartalom A finomított szénhidrátok elhagyása nem azt jelenti, hogy ragaszkodnod kell valamilyen kellemetlen, megszorító étrendhez, vagy hogy drasztikus változtatást kell végrehajtani a táplálkozásod terén.

Ha időnként megajándékozod magad egy édességgel, az nem a világ vége. Viszont a legjobb, amit tehetsz egészségedért és a kimagasló sportteljesítményért, ha olyan tápláló szénhidrátforrásokra helyezed a hangsúlyt, mint a teljes kiőrlésű gabonafélék, a gyümölcsök és a keményítőtartalmú zöldségek.

  • Egy egészséges étrend 3+1 alappillére
  • Új módszerek kezelés típusa diabetes

A finomított szénhidrátok a vércukorszint gyors emelkedéséhez vezetnek, ami miatt kevesebb ideig érzel jóllakottságot. Ezzel szemben, a magas étkezési rosttartalmú komplex szénhidrátok hosszan tartó jóllakottság érzést nyújtanak.

A feldolgozott szénhidrátok listája.